Pazartesi, Nisan 26

Gençlerin Diline Dolanan 'Aşk'

| |

Çok derin bir konuya giriş yapıyorum sanırım.Elimden geldiğince gözlemlediğim 21. yüzyıl aşklarını anlatacağım. Kategorilere ayırmak daha kolay olacak sanırım.


Windows Live Messenger Aşkları : 
Evet can iliğinizden vuracağım sizi bu sefer.Haz etmediğim bir türden başlıyorum . Anlatmak zor olacak benim için 'yaşamadığım için' . Dediğim gibi gözlemlerimi aktaracağım size.Messenger aşkları birbirinden bir haber olan bir adam ve kadının tanışmasıyla başlar. Rutin olarak 'selam' ile başlar bu muhabbetler.Bir kaç gün konuştuktan sonra aşktan sevgiden dem vurmalar başlar tabi ki.En güzel aşk kelimeleri kullanılır olmuştur.E  peki sen karşındaki insanı ne kadar tanıyorsun ? Messenger dışında hayatında neyi biliyorsun ? Peki sen sanal bir aşka nasıl inanıyorsun ? Yüzünü bile görmediğin , nelerden hoşlandığını bilmediğin , ne yediğini ne içtiğini bilmediğin , nasıl şartlarda yaşadığını bilmediğin bir insana karşı nasıl bir sevgi hissediyorsun ? Komik değil mi ?  Sanırım hepimiz geçtik bu yollardan.Yirmi birinci yüzyılda olağan şeyler bu tabi ki . Nicklere isimler yazılır kişisellere şiirler .Seni Seviyorum kelimesini kullanır bu insanlar sık sık. Genelde bu aşıklar birden fazla kişiye aynı anda farklı hisler besleyebilir , olağandır.Bana inanmıyorsanız onlara sorun . Bu aşklar en kısa sürenler arasına alınabilir genelde bir kaç hafta sonra nicklerde başka isimler olur. Ve o deli dolu aşkları orada biter.Arkadan küfürler belirtilir.Bir insanı hayatından çıkarmak , unutmak onlar için engelle ve kişiyi sil tuşlarından ibarettir.Günümüzde sık sık görülen bu tipleri kınayarak bu kategoriyi kapatıyorum.


Gösteriş Aşkları : 
Haz etmediğim bir türe daha değineceğim.Gösteriş aşkları kulağıma en itici gelenlerdir.Bu tür aşıkları her köşe başında görebiliriz.Şehir semt fark etmez.İnanın her köşe başında bu türden en az bir kaç çift vardır.Bu arkadaşlarımız 'aşkı' tamamen çıkarları uğruna kullananlardır.Genelde ergenlik başlarında gelişir bu duyguları.Bazılarında ergenlikten sonra biten bu duygu bazı arkadaşlarımızda ise ilerleyen yaşlara kadar devam edebilir.Bir kadın ve bir erkek tanışır.Bunlar ileri gelen insan olduklarını düşünürler.Ve tabi ki reklam şart.Genelde adam arkadaşlarına olayı şu şekilde tercüme eder ;
-Oha abi bir kız buldum . Yok böyle bir şey ha taş gibi.Bizim burada oturuyormuş lan.

*Abi ne şanslı adamsın ya..


Evet kendilerini pohpohlayan arkadaşları da oldukça mevcuttur.Tamamen dış görünüş üzerine filizlenir kara sevdaları.Yaşadıkları yerlerde ki en popüler cafelerde görmek mümkündür onları.Genelde bar köşelerinde öpüşürken yada yüzeysel sex yaparken rastlayabilirsiniz onlara.Tek amaçları etraflarına verdikleri imajdır.Oğlan taş gibi kızı götürüyorum lan der gibi bakar etrafına kafası dimdik yürür genelde.Kızsa bak yanımda taş gibi adam var daha ne kapılar açacak bu bana tarzında bir düşünce içinde olur.Bir kaç haftalık ilişkileri boyunca yaşadıkları şehirde her cafede onları öpüşürken görmek mümkündür şaşırmayınız.İlişkileri bittikten sonra birbirlerine açtıkları kapılardan yararlanır bu parazitler.İlişkiden sonra en büyük hataları birbirleriymiş gibi davranırlar.Oğlan genelde abi ya allahın kaşarı yol verdim edasıyla dolaşır etrafta , kız ise o hayvanla ne yapacağım daha iyilerini hak ediyorum havalarındadır.Bu döngü böyle yuvarlanıp gider.Tüm gösteriş budalalarına buradan sevgilerimi gönderiyorum (:


Tutku Aşkları :
Bulunması ve rastlanılması zor olan bir türe geçiyoruz.Sonunda işler güzelleşiyor sanki.Bu türümüzde adam ve kadın birbirlerine inanılmaz bir şehvetle bağlıdır.Aralarında inanılmaz bir çekim gücü olur . Fikrimce ikisi baş başa bir adaya bırakılsa sonsuza dek mutlu yaşayabilirler.Keşke öyle olsa diye iç geçirdiğinizi hisseder gibi oldum.Ama öyle değil.Olamazda zaten.Türkiye'de yaşıyoruz.GÜNAYDIN ! . Arkadaş çevreleri vardır onların. Yaptıkları en büyük hata da budur zaten.Günümüzde birbirini gerçekten seven iki insan gördüklerinde çirkefleşen milyonlarca insan var.Ve bunlardan en az bir kaç tanesi onların çevresinde de mutlaka vardır.Akla girmeler , yaşadıkları en güzel duyguları dallasa çevirme çabası vardır bu arkadaşlarda.Onları çevre de çok etkiler tabi ki.Bu denli yüksek dozda aşk alan insanlar dengesizleşebilir.Vurdumduymazlığın en yüksek seviyeden hissedildiği aşk kategorilerinden biridir.İkisinden biri daha çok sever.Ve daha çok seven her zaman terk edilir.Unutmayalım ki her aşkın bir sonu olduğuna inanan insanlarız.Daha ilk günden sonu düşünülür.Bu ilişkide biri sonu düşünme işini daha az yapar.Biri karşısındaki dünyasının merkezine daha çok yerleştirir.Biri daha çok bağlanır.Ve genelde bu terk edilen olur. Çok acınası değil mi ? Böyle bir şey işte günümüzün tutkulu aşkları. Giden gider .  Yeni Bir hayat kurar.Aşık oldukları kadar vazgeçmeleri de kolaydır bu arkadaşların. Bir kaç hafta içinde başkalarıyla görmek mümkündür.Üzülüyorum onlara.Keşke böyle olmasa dediğim de oluyor.Bu konuda anlatabileceğim bir çok şey var ama uzatmak istemiyorum sizleri de düşünerek. Bir diğer kategoriye geçmenin zamanı geldi sanırım (:


Eskilerin Aşkları : 
Leyladır Mecnundur düşmüş herkeslerin diline.Sevdayı romantik filmlerde arar olmuşuz.Filmler ağlatır olmuş bizi.Böyle bir aşkı hiç yaşayamacağım diyorsunuz içten içe biliyorum.Önünüze gelen her sevdadan birer pay çıkarıyorsunuz kendinize.Her birinizin en az birer yarası var bunu da biliyorum.Olmaması tuhaf olur zaten.Siz sevdayı kullanıyorsunuz arkadaşım.Eskitiyorsunuz sevda sözlerini.Sıradanlaştırıyorsunuz yaşanması en zor hususları.Sevginiz çok çabuk büyüyor dilleniyor.Daha karşınızdaki insanı tanımadan kör kütük bağlanıyorsunuz.Onun içine değilde fotoğraflarına , ortamına sevdalanıyorsunuz arkadaşım siz ! Kızmayın bunları okurken bana.Bunları en az herkes kadar bende yaptım.Peki ya onlar ? ya şuan toprağın altında yatanlar nasıl yaşadı sevdalarını ? Nasıl yazıldı en güzel aşk şarkıları nasıl yazıldı en anlamlı şiirler ? Onlar sevdalarını dillendirmeye tüm dünyaya haykırmaya korktu hep. Onlar sevdiğini paylaşmadı hiç bir zaman.Babam anlatır bilirim.En samimi arkadaşı yanlarından sevgilisiyle geçse yanlış anlaşılmasın diye selam bile vermezlermiş.Ben bunları istiyorum.Bunları yaşamak için geri dönmem mi gerekir geçmişe ? Günümüzde aşk yok mu ? Herkes mi aynı yani ? Beynimi kemiriyor bu sorular.Zorlanıyorum içimdekileri anlatmakta.BİZ sevgimizi ulu orta yaşayanlardanız.ÇÜNKÜ bizim korkumuz yok çevremizden ! Korkumuz yok başımıza gelebeliceklerden.! Korkumuz yok en mahrem sırlarımızı anlatırken dost bildiklerimize . Onlar bambaşka dünyadaydı.Yusuflar vardı o zaman.Mektuplara yazıyorlardı sevdalarını.Ruj izleri vardı mektuplarda . Kokulu kağıtlar vardı.Onlara sarılıp uyuyuordu onlar.Bizim gibi değillerdi onlar.SMS köşelerine sığdırmadılar en güzel aşk sözlerini.Bizim gibi bağıra çağıra harcamadılar aşkı' .Biz gibi değillerdi anlayacağınız.Dışarısı ihanetti o zamanlar. Sadece o zamanlar değil. Şimdide öyle inanın bana.Biz göremiyoruz sadece.Siz cafelerde sokakların ortasında öperken sevdiğinizi.Onlar el ele tutuşmaya korkarmış.Farkımız da bu olsa gerek.Her şeyin yeri varmış zamanı varmış o zamanlar.Zaman geçtikçe Modernleşmiyorsunuz inanın . Git gide içiniz çürüyor.Onlar karınca gibiydiler.Yürekleri namuslu sevgileri çalışkandı.Onlar sevdikleri uğruna canını verirdi.Onlar aşk'ı yaşadılar.Biz artıklarını yaşıyoruz . Onlar gibi olmak istiyorum . Sadece bugünü değil yarını da düşünebilmek istiyorum.Evlilik dillerde şimdi.Kır düğünü mü olsun ? Salonda mı yapsak ? Siz aldananlardansınız.AŞK ölmedi. Buna inanıyorum kalbimin tüm saflığıyla.Aşkı yok eden sizlersiniz.Ve her birinizden öyle nefret ediyorum ki. Siz sevdanızı cebinizdeki parayla , başkalarına ait olan cümlelerle yaşıyorsunuz.Onlar sevdalarını hayalleriyle yaşadı.İşte bende onlardanım.Geri kafalıyım. Geniş değilim. Evet ben de onlardanım.Ve size asla uyum sağlayamayacağım.Bu yolda daha kaç kere parçalanacaksa kalbim inanın hiç umurumda değil. Ben sevdayı onlar gibi yaşatacağım içimde.Yeni doğan güneşe aşık olacağım , gece odamı aydınlatan ay ışığına şiirler yazacağım.Ütopyamda hiç olmayan bir kadını hayal edeceğim ben.Sıradanlaşmayacağım sizler gibi. Farklı olacak benim sevdam.Gerek yok ikinci üçüncü tekil şahıslara.Ben onunla bir olacağım.Ben veya sen demeyeceğim hiç bir zaman.Sadece biz olacak.Sevdayı kirletmeyeceğim.Başkalarının cümleleriyle değil kendi yüreğimle gideceğim sevgilime. Yüreğim ellerimde olacak benim.Sizin gibi saklamayacağım köşe bucak.Kırmayacağım kalpleri.Evet ben sizler gibi değilim , ben eskilerde kaldım.Sevdamı duvarlara kağıtlara değil yüreğime yazacağım.Kategorilere sundurmayacağım aşkımı.Kirletmeyeceğim sizlerle.Paylaşmayacağım..Ve evet erimeme rağmen ısrarla yanan bir mum gibiyim , inadına parlayacağım inadına ışık saçacağım etrafıma sönmek umurumda değil..




Umarım sizde bunları yaşama fırsatına erişirsiniz (: 

2 yorum:

top
Adsız dedi ki...

'Eskilerin Aşkları'.. :)
beni farklı bi boyuta taşıdın resmen.
okuduktan sonra bikaç dakika öylece kalakaldım :)
Senin her yazdığınla kendimden bişeyler buluyorum, olmayanıda kazanıyorum..

Adsız dedi ki...

"Onlar aşk'ı yaşadılar.Biz artıklarını yaşıyoruz."

harika yazmışsın..

Yorum Gönder